Nem mellesleg pedig kezdetektől a MONIMI márka grafikusa és minta-tervezője. A táskákon látható nyomott minták jó része az ő keze alól kerül ki. Most egy nagyobb kiállításra készül éppen, de a MONIMI égisze alatt is bemutatunk nektek egy különleges meglepetést, kooprodukciót.
A KILENC KAPU
Célunk, hogy mindenki megtalálja magának azt a „kaput”, amivel azonosulni tud, ami közvetíti az érzelmeit, energiáit. A 9 kapu lényege a nyitás, és hogy ezt az érzést átadjuk az embereknek. A megnyitó előadáson segítségemre lesz az Inárcsi felsős színjátszók rendkívül ügyes csapata (köztük Panna lányom és Zalán fiam) is. Ők lesznek az én angyalkáim, akik a kapukat őrzik. Remélem izgalmas, egyedi élmény lesz azoknak, akik ellátogatnak a megnyitóra.
HOGYAN JÖTT EZ AZ EGYÉNI STÍLUS?
FESTMÉNY ÉS TÁSKA
Ez egy izgalmas közös projekt. Én amellett, hogy alkotóművész vagyok, designer is. Nem csak a MONIMI-nél, hanem többféle területen tevékenykedem mint szabadúszó artdirektor. Számomra nem idegen egy használati tárgy művészi szintre emelése, ahogyan a képzőművészet és az alkalmazott művészet határainak összemosása is izgalmas lehet. Festményt venni az egy nagyon intim dolog szerintem, ahogyan táskát is úgy választ az ember. Az egyiknél testközelben viseled és benne hordod az „életed”, a másikkal egy térben élsz, létezel. Jól meg kell gondolni mindkettőt. Tudni kell azonosulni, „beleszeretni”, megtalálni magad benne. És mivel egy művészeti alkotást hosszabb távra választunk, ez egy különösen nehéz döntés.
EZ A KÉP IS MÁR AZ ENERGIÁKKAL FOGLALKOZIK?
Az életfa ősi szimbóluma elég sok képemben benne van. Bár ez a kép is az akkori pillanatnyi állapotomat tükrözi, de szeretném, ha a képeim „nyitottak” lennének a néző számára. Legyenek olyan tudati átjárók, amiben kicsit próbálja meg magát mindenki felfedezni, a saját kreativitását próbára tenni, mesét látni bele vagy egy történetet.
Én szerencsés embernek tartom magam, mert a hivatásom egyben a hobbim is, minden nap azt csinálom, amit igazán szeretek. Igyekszem átvinni a művészetet, nem csak a tervezésbe, hanem az élet minden területére. Van olyan, aki a művészetét elkülöníti és bezárkózik vele, én nyitottabban közelítek ehhez. Szeretek a művészet által kommunikálni az emberekkel.
SZERINTED LÉTEZNEK TRENDEK A MŰVÉSZETBEN?
Az alkalmazott művészet ebből a szempontból más. Más szemléletet is kíván. Akár a MONIMI minták tervezésében, vagy egyéb design területen is fontos a trendeket követni, reflektálni a világ változásaira, közvetíteni a vásárlók felé. De fontos, hogy amellett hogy a megrendelőid igényeit maximálisan figyelembe veszed, meg kell őrizned saját stílusodat. Hiszen így tudod hitelesen képviselni az általad tervezett márkát, és a vásárlók szemében is így leszel hiteles és eredeti. Talán nem ennyire tudatosan vásárolják a termékeket a vásárlók, csak azt látják, hogy „hú, ez nekem tetszik”, de ebben az is benne van, hogy értékelik a kreatív ötleteket, az esztétikát, a minőséget és az őszinteséget.
BÁRKI MEGVEHETI A KÉPIDET?
Szeretem megismerni azt, akinek készítem: az életterét, a gondolatait. Megbeszélhetjük a témát, a hangulatot, de mivel az én képeim nem realisztikusak, nem hagyományos értelemben lefestek vagy ábrázolok, így ez egy elég izgalmas játék mindkét fél részére. Elkészül egy vázlat, esetleg megnézzük, hogy a tervezett térben hogyan mutat. De ez az együttműködés nem jelent stílusbeli ugrást, hiszen zömmel azok jönnek hozzám, akiknek szimpatikus az én kifejezésmódom, stílusom.
Általában olajjal vászonra dolgozom, de szívesen festek akril vagy akvarell képeket is. Mindenesetre fontos az összhang az első pillanattól, mert ahogy korábban mondtam, ez egy intim viszony az alkotó, alkotás és a vásárló között. Akár a táskáknál. Szóval, aki megveszi ezt az alkotást a táskával együtt, az olyan ember lesz, aki tud vele azonosulni és talán inkább a kép választja majd őt.