
EGY IGAZI HŐSNŐ!
„A régi Nicolas visszatért. A régi Nicolas megszállott sci-fi rajongó, kísérletező típus. Mindannyian egy új dimenzióban élünk és mindenki maga dönti el, hogy milyen formában integrálja ezeket az új digitális, virtuális és számítógépes fogalmakat a valós életébe” – nyilatkozta a 44 éves dizájner, aki mindössze két éve vezeti a cég női kollekciójának tervezését, és azt rebesgetik róla, hogy nem igazán tud mit kezdeni a nagy múltú divatóriás örökségével. Az új kollekcióval Ghesquiere egy innovatív, jövőbe mutató irányt jelölhet ki az 1854-ben alapított divatház számára.
A „Series 4” néven emlegetett kampányban rész vesz a karakter megalkotója Tetsuya Nomura, valamint a zeneszerző Keiichiro Shibuya is, aki többek között a digitális popsztár Hatsune Miku zenéin is dolgozott. A cég tehát komolyan veszi, hogy eredeti japán tehetségekkel működjön együtt ebben a formabontó kampányban. Lightning rajongótábora egyébként különösen erős Japánban, ami egy fontos hely a Louis Vuitton számára, mivel – a Bain & Company tanácsadó cég gyakran idézett 2015-ös jelentése szerint – a második legnagyobb luxus piac a világon, így nem véletlenül esett a választás a digitális lányra.

MI AZ A FINAL FANTASY?
Lightning először a Final Fantasy XIII. részében tűnt fel. A karakter megalkotásával a játékot készítő Square Enix stúdió egy erős női szereplőt kívánt bevonni a játéksorozatba. Lightning, egy rózsaszín hajú, szamuráj karddal hadonászó hősnő, aki a reklámfilmben különböző pózokban mutatja be a márka legújabb kollekcióját.
Egyébként nem a Louis Vuitton az első, aki felhasználja a világ egyik leghosszabb videojáték sorozatának karaktereit, mert a Prada már 2012-ben előállt egy hasonló kollekcióval és kampánnyal, amely a játék 25. évfordulójára készült.

MIT SZÓLNAK EHHEZ A MODELLEK?
Az biztos, hogy a modellek már a 2014-es Párizsi Divathéten az utcára vonultak, hogy felhívják a figyelmet a nemek közti egyenlőtlenségre. Igaz ugyan, hogy ekkor csak egy szervezett flashmob keretében imitálták a tüntetést. Kíváncsi vagyok, hogy a hölgyek mikor lépnek majd valódi sztrájkba a hirtelen feltűnt digitális versenytárs betiltásáért.
A VIRTUÁLIS VILÁG MÁR A JELEN
